George A. Romero's MARTIN - 16mm Print!

2012-04-13 (20:00 - 22:00)

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MARTIN
George A. Romero | USA 1977 | 95min. | 16mm | VOA
 
Friday the 13th!!!! (of April)
Doors: 7:15pm
Film: 8:00pm
 
Produced between Night of the Living Dead and Dawn of the Dead, George A. Romero’s Martin is zombie-free, artful, and personal, and considered by many hardcore fans to be the best of Romero’s oeuvre – including the director himself. John Amplas is completely convincing as Martin, a disturbed, seemingly timid young man stuck in the fading town of Braddock, Pennsylvania with his old and suspicious granduncle. Convinced that he’s a vampire, Martin seeks out unsuspecting prey– crooks, drug dealers, and women – drugs them with syringes, slashes their wrists and drinks their blood. All the while, he suffers vivid monochrome hallucinations of memories from his centuries-old vampire past. Or are these delusions? Romero strips away the supernatural mystery of the world of vampirism and offers us instead an alienated loner thirsting for blood and acceptance in fractured, deteriorating small town America. Bleak, satirical, and ahead of its time, Martin is one of the greatest vampire movies ever made.
 
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Réalisé entre Night of the Living Dead et Dawn of the Dead, Martin de George A. Romero est dépourvu de zombies, artistique, personnel et considéré par plusieurs de ses fans, ainsi que par Romero lui-même, comme son meilleur film.  John Amplas est entièrement convaincant dans le rôle de Martin, un jeune homme visiblement timide et dérangé prisonnier de la petite ville déclinante qu’est Braddock, Pennsylvanie auprès de son vieux et suspicieux grand-oncle.  Convaincu d’être un vampire, Martin cherche des proies faciles  - truands, dealers et femmes -, les drogue avec une seringue, leur coupe les poignets et boit leur sang. En même temps, il souffre d’hallucinations vivide et monochromes de son existence centenaire…ou s’agit-il de délusions? Romero s’éloigne du mystère supernaturel entourant le vampirisme et nous offre au lieu l’histoire d’un jeune homme solitaire assoiffé de sang dans une ville fracturée d’Amérique. Sombre, satirique et bien avant de son temps, il s’agit simplement d’un des meilleurs films de vampire de tous les temps. (traduction : Ariel Esteban Cayer)
 

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